Morgonsamtal med Martin.

Det har varit ett hektiskt mycket filtrerande i mitt huvud denna morgon då jag tänkte skriva lite i bloggen.
Har surfat runt på det inhemska "bilddagboken" och kommit på en egen liten sång samtidigt.

Denna låten ska Spelas i d-moll och A. Bara dem. Inget annat.
Samtidigt som man ska klappa i takt till Cornelis Vreeswijk's låt Hönan Agda.
Testavettja, det går tamejfan inte!

" Tidigt varje morgon, Tidigt varje morgon.
När jag sover sött, När jag sover sött.
Väcks jag av en tele, Väcks jag av en tele.
Så att ja ser rött, Så att ja ser rött.
Denna lilla tele, Denna lilla tele.
Har jag gett ett namn, har jag gett ett namn.
Det är isseknisse-knarresula, aftervecka på morgonsula, ingendingen lången dummer tele."

Sen sjunger man den om och om igen tills grannarna tre mil bort har ätit upp frukosten
(och man ökar takten för varje gång någon frågar varför man sjunger.)

Ja hektiskt denna morgon har det varit. Ingenting har varit som det ska.
Mitt huvud har tagit en Tele-tripp och som sagt ja. 
Mobilen och mackan åkte in i väggen samtidigt som mitt huvud.
Inte en sekund för sent eller för tidigt.
Precis samtidigt.

Fick nyss reda på att min käre vän Martin har en förkärlekshistoria till hästar.
Trodde detta var något lurt påhitt av vår vän Böbben men det gick visst inte att sätta dit honom för medhjälp.

Varför ska man tro på något man inte vill tro på?
Ringde förövrigt till rebecka nyss och hon svarade:
"mm, gurka?!"

Eller ah, jag förvrängde hennes ord till det.
Så ja ringde martin för en liten intervju om morgondagens simtur.
Så här sa han:
" - ..."

ja som ni kanske ser så fick ja inte tag på honom men ringde istället då Böbben och fick då hans telesvar.
" - Men du får väll ringa igen?!"

Därför ringde jag min vän Martin igen.
"- Promenader i rymden?
 - Eller har ja missförstått mig? ja har bara kostym.
 Jag: nej men nu är det såhär att vi tänkte ringa dig om en intervju om morgondagens långa sim tur?
 - Seger!.

Det var allt vi fick med från vår vän Martin.
Men som sagt Martin läser säkert detta nu snart och då skriver vi HEJ MARTIN.

Tack för denna morgon och vi kommer såklart ringa trötta vänner imorgon igen! ha en trevlig dag Over and out.

Robin Sandh
Cubismbladet.

Kommentarer
Postat av: böbben

jaaa, du får väl ringa igen! daah :)

2009-01-26 @ 11:40:14
Postat av: Anna Rath

Gå in och titta på mina åsikter om inställning!

2009-01-26 @ 11:48:20
URL: http://rath.blogg.se/
Postat av: Fint

Martin är en pigg djävul! :o

2009-01-26 @ 15:38:36
Postat av: Flint

Jag heter så klart flint inte fint!

2009-01-26 @ 15:39:59
Postat av: Martin

Haha, minns fan knappt samtalet. Men visst kan man skala pojkar likväl som man kan lukta illa

2009-01-26 @ 15:57:29
Postat av: bobknop

Fint och fin martin, amen ring igen då !?!?

2009-01-27 @ 19:35:20
Postat av: bobknop

Flint för i helvete * Flint och fin martin, amen ring igen då !?!?

2009-01-27 @ 19:36:41
Postat av: Camilla

haha, kreativt och roligt! :)

2009-03-19 @ 13:44:54
URL: http://camilla1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: